ÖVNING | STILANALYS
Det här blir din sista uppgift i kursen, på kursens sista dag. Du hittar den inte här, utan kommer att få den på papper då det blir lite av ett prov för att se vad du verkligen har förstått av det vi har arbetat med. Och jag får stöd i min betygssättning. Jag ser vad du kan vid kursens slut. Så lägg extra krut på denna uppgift, för din egen skull.
Du får ett antal frågor att besvara. Under denna del får du bara använda papper, penna och din egen förmåga att tänka och dra slutsatser.
Till den andra delen får du använda dator och internet. Den delen är ordentligt tidskrävande, i alla fall om du gör uppgiften grundligt.
Inlämning på Classroom.
Hela läroboken
Undervisningen ska ge eleverna förutsättningar att utveckla följande:
Följande punkter ska ingå i kursen Formgivning 1:
1-8, med särskild betoning på 1-7 och 7
Undervisningen ska behandla följande centrala innehåll:
Formgivning 1
Du kommer inte att få enskilt betyg på denna uppgift, utan den ingår i helhetsbedömningen för kursen. Du hittar kompletta bedömningskriterier på Skolverkets webb. Då uppgiften kan förekomma i olika kurser, går det inte göra en exakt bedömningsmatris. Läs ändå igenom matrisen nedan för att, tillsammans med uppgiftsbeskrivningen, få en ungefärlig uppfattning om vad som krävs för olika nivåer.
E | C | A |
---|---|---|
Eleven visar viss säkerhet i ämnet och förklarar översiktligt. |
Eleven visar viss säkerhet och kreativitet i ämnet och förklarar utförligt. |
Eleven visar säkerhet och förklarar utförligt och nyanserat. Eleven använder sig både av etablerade tillvägagångssätt och kreativitet. |
Eleven använder med viss säkerhet relevanta begrepp. |
Eleven visar kreativitet och förklarar utförligt. |
Eleven använder med säkerhet relevanta begrepp. |
Eleven diskuterar översiktligt uttrycken i traditionell och samtida formgivning samt hur råden till den fiktive kunden förhåller sig till dem. |
Eleven diskuterar utförligt uttrycken i traditionell och samtida formgivning samt hur råden till den fiktive kunden förhåller sig till dem. |
Eleven diskuterar utförligt och nyanserat uttrycken i traditionell och samtida formgivning samt hur råden till den fiktive kunden förhåller sig till dem. |